RAW kage

Her i weekenden var jeg i sommerhus med min far, søster og gudmor. Min søster og jeg besluttede at vi skulle have RAW kage til dessert.
Til dem der ikke ved hvad RAW er så er det et koncept hvor du ikke spiser tilberedt mad .. , altså det må ikke ha været opvarmet men godt været i køleskabet , fryseren, blenderen ovs.
Det er faktisk ret lækkert, man får masser af lækre olier og en masse nødder men jeg ville nok savne kød og varmt mad hvis jeg skulle leve RAW

men vi besluttede os at lave en cheesecake – ish , … der var dog ingen ost for det er tilberedt fra producenten af

opskriften er ret nem !

Bund:
2,5 dl hasselnødder
5 dadler (jeg brugte 8)
0.5 dl kokosmel

Fyld:
6 dl cashewnødder
2 spsk citronsaft
0.5 dl vand
1 dl flydende honning
1 dl kokosolie (vi brugte hørfrøolie fordi vi ikke kunne finde kokosolie)
1 stk vaniljestang
1/4 tsk salt

Først blender du dadlerne og nødderne til bunden indtil de har en klæbende konsistens. Fordel massen i en form og drys kokosmel udover.
Blend alle ingridienserne til fyldet til det har den samme konsistens som bunden , måske ikke helt så fast. Fordel fyldet udover bunden.
Lad den stå i køleskabet 10 min eller mere for så bliver den mere fast

vi pyntede vores med jordbær og det smagte super godt sammen med !!!!!
 Hvis du ikke er helt frisk på at købe en raw-kogebog med det samme så gør som jeg har gjordt , .. Lån en raw-kogebog på biblioteket så du kan prøve nogle opskrifter og få noget inspiration , jeg har hvertfald fået blod på tanden til at lave en masse RAW-mad og skal helt sikkert have mit eget eksemplar af en RAW-kogebog

// Ida

Skriv et svar

