Malmø og hjemmebag

Væggeuret ringede 05.30, hvilket burde være ulovligt på en lørdag morgen, men der var ikke noget at gøre, for jeg skulle til malmø og tage en SAT test. Jeg skal nemlig til USA efter sommerferien og gå på college i fire år og de kræver at man består en SAT test! Jeg skulle være der 7.30 og testen var først færdig kl 12.30 så det var mange timer jeg skulle koncentrere mig. Dog tog jeg mig selv i flere gange at kigge ud af vinduet, når jeg var lost i nogle af opgaverne, og beundre det dejlige vejr. Jeg har virkelig glædet mig hele vinteren til at det skulle blive sommer igen og nu når den endelig er kommet er jeg enten på arbejde eller tvunget til at sidde inde døre, øv. Men det bliver forhåbentlig snart min tur til at nyde det dejlige vejr! Da jeg kom hjem havde jeg virkelig lyst til at bage så jeg fandt en opskrift frem, som jeg havde fået af en kollega og begyndte at bage knækbrød.

Ingredienser:

1 dl. havregryn
1 dl. sesamfrø
1 dl. hørfrø
1 dl. solsikkefrø
1 dl. græskarkerner
2.5 dl. hvedemel
1 dl. rugmel
1 tsk. salt
1.25 dl. olivenolie
2 dl. vand

Sådan gør du:

Solsikkefrø og græskarkerne ristes gyldne på en tør pande, og alle ingredienserne blandes. dejen deles i 2 lige store stykker, og den rulles tyndt ud. dette gøres nemmest ved at rulle dejen ud mellem to stykker bagepapir direkte på pladen.
derefter skæres den udrulle dej på pladen ud i passende stykker. enten store som knækbrød, eller mindre som kiks. pisk ægget og pensl dejen på pladen, hvorefter der drysses med enten sesamfrø, hørfrø eller birkes.
Det bages i en 200 g varm ovn i 15-20 minutter til det er gyldent.
God weekend!
//Frederikke
Skriv et svar

