Biscotti

I går bagte jeg hjemmelavede italienske mandelkager, også kaldet Biscotti. Jeg er ikke altid den bedste i et køkken men de her var faktisk rigtig nemme at lave og så blev de helt perfekte! Man kan også tilsætte chokolade eller citronskal, hvis man vil give dem et lille pift.

Jeg startede med at hakke mandlerne groft

Derefter tilsatte jeg alle de ”våde ting” i min røremaskine og piskede det godt sammen, indtil sukkeret var godt opløst. Dernæst tilsatte jeg de ”tørre ting” og æltede det sammen.

Så delte jeg delen i fem dele, og rullede hver del ud til en pølse og placerede dem på bagepladen, hvorefter jeg pressede dem flade til ca. 2,5cm tykkelse.

Så blev de bagt i ovnen ved 175 grader i 20 min.

Tag dem ud efter 20 min og lad den afkøle et par minutter før du skærer dem ud i små mandelkager.

Læg dem tilbage på bageplade og..

Bag dem nu i 15-20 min. til de bliver gyldne. Man kan evt vende dem undervejs så de får på alle siderne.

 

Skriv et svar

